اسکوتر برقی و هاوربرد

اسکوتر برقی به انگلیسی2024

اسکوتر برقی به انگلیسی

پیشنهاد خرید

اسکوتر برقی دریفت طرح آب و آش

13,000,000 تومان12,380,000 تومانخرید کنید

راهنمای جامع پیدایش و تاریخچه کلمه اسکوتر برقی به انگلیسی

اسکوتر برقی به انگلیسی

اولین استفاده از اصطلاح “اسکوتر برقی” به طور دقیق مشخص نیست، اما به طور کلی به اوایل دهه 1900 میلادی برمی گردد. در آن زمان، این اصطلاح به نوعی اسکوتر موتوری اشاره داشت که با برق کار می‌کرد.

که ترجمه ان به انگلیسی” ELECTRICAL SCOOTER ” نامیده میشد البته اسکوتر های برقی تعادلی بانام هاوربرد” “HOVERBOARD در بازار شناخته میشن.

در طول سال‌ها، از اصطلاح “اسکوتر برقی” برای توصیف انواع مختلفی از وسایل نقلیه الکتریکی دو چرخ استفاده شده است. در دهه 1960، اسکوترهای برقی به عنوان یک وسیله حمل و نقل محبوب برای کودکان و نوجوانان شناخته شدند.

در دهه 1990، اسکوترهای برقی دوباره محبوبیت پیدا کردند، به خصوص در بین بزرگسالان. این امر به دلیل پیشرفت در فناوری باتری بود که به اسکوترهای برقی اجازه می‌داد مسافت‌های بیشتری را طی کنند.

در سال 2013، اسکوترهای برقی “خودتراز” یا “هاوربرد” به بازار عرضه شدند. این نوع اسکوترها به سرعت محبوبیت پیدا کردند و به عنوان یک وسیله حمل و نقل جدید و سرگرم کننده شناخته شدند.

امروزه، از اصطلاح “اسکوتر برقی” به طور کلی برای توصیف هر نوع اسکوتر دو چرخ الکتریکی استفاده می‌شود.

در اینجا چند نمونه از اولین استفاده‌های اصطلاح “اسکوتر برقی” آورده شده است:

  • 1901: مجله “Scientific American” در مقاله ای به “اسکوتر برقی” به عنوان یک وسیله حمل و نقل جدید اشاره می کند.
  • 1965: شرکت “Razor” اولین اسکوتر برقی را برای کودکان به بازار عرضه می کند.
  • 1999: شرکت “Segway” اولین اسکوتر برقی خود را برای بزرگسالان به بازار عرضه می کند.
  • 2013: شرکت “Hoverboard” اولین اسکوتر برقی خودتراز را به بازار عرضه می کند.

با گذشت زمان، اصطلاح “اسکوتر برقی” تکامل یافته است تا انواع مختلفی از وسایل نقلیه الکتریکی دو چرخ را شامل شود.

همچنین میتوانید مطالعه کنید:اسکوتر برقی در ترکیه 2024

یک اسکوتر موتوری یک اسکوتر ایستاده است که از یک موتور احتراق داخلی کوچک یا موتور توپی الکتریکی در چرخ جلو و/یا عقب آن نیرو می گیرد. آنها که به عنوان نوعی از تحرک میکرو طبقه بندی می شوند، عموماً با یک عرشه مرکزی بزرگ طراحی می شوند که سوارکار روی آن می ایستد. اولین اسکوتر موتوری توسط Autoped در سال 1915 تولید شد.

اخیراً، اسکوترهای برقی (اسکوترهای الکترونیکی) با معرفی سیستم‌های اشتراک‌گذاری اسکوتر که از برنامه‌هایی استفاده می‌کنند تا به کاربران اجازه دهند هر دقیقه آنها را اجاره کنند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. چنین سیستم هایی معمولاً در ایالات متحده و در کوئینزلند استرالیا یافت می شوند.

اسکوتر برقی به انگلیسی

همچنین میتوانید مطالعه کنید:کدام اسکوتر برقی بهتر است؟! در سال 2024

تاریخچه اسکوتر برقی به انگلیسی

اسکوتر برقی به انگلیسی

1915: Autoped اسکوتر ایستاده خود را معرفی کرد. عقب کشیدن فرمان، کلاچ را جدا کرد و ترمز را گرفت. تولید تا سال 1921 ادامه یافت. کروپ آلمانی اتوپد را تحت لیسانس از سال 1919 تا 1922 ساخت.
1986: Go-Ped اولین اسکوترهای ایستاده مدرن، Roadster and Sport را معرفی کرد.


می 2001: Go-Ped اولین اسکوتر الکترونیکی ایستاده با سیستم تعلیق کامل، هاوربرد را معرفی کرد.
2004: Evo Powerboards 2x را معرفی کرد، اولین اسکوتر با گیربکس دو سرعته.
نوامبر 2009: Go-Ped اولین روروک مخصوص بچه‌ها و کارت‌بازی کاملاً پروپان خود، GSR Pro-Ped و GSR Pro-Quad را معرفی کرد.
اولین نمونه اولیه نمرود


2009: نمرود ریکاردو ساپیر، طراح ایتالیایی-اسرائیلی، اولین اسکوتر الکترونیکی تاشو جهان را بر اساس پتنت خود طراحی کرد.
2010: نمرود ریکاردو ساپیر شروع به تولید اولین اسکوتر الکترونیکی تاشو موتوردار جهان با استفاده از باتری های لیتیوم یون و یک موتور هاب بدون براش تحت نام تجاری MyWay[6] در Avihayil اسرائیل کرد که در سال 2013 به Inokim تغییر نام داد و بعداً تولید را به Ningbo، چین منتقل کرد.


2013: اسکوترهای تاشو برقی سبک با باتری های لیتیومی قابل شارژ و موتورهای هاب بدون جاروبک از Micro Mobility Systems AG در دسترس قرار گرفتند.
2018: سیستم های اشتراک اسکوتر بدون اسکله در شهرهای بزرگ، عمدتاً به عنوان توسعه سیستم های اشتراک دوچرخه، راه اندازی شدند.

پیشنهاد خرید

اسکوتر برقی آفرود طرح اب و اتش اسمارت بالانس

12,000,000 تومان11,790,000 تومانخرید کنید

اسکوتر های برقی

اسکوترهای برقی از سال 2000 از نظر محبوبیت از اسکوترهای موتور احتراق داخلی پیشی گرفته اند. آنها معمولاً دارای دو چرخ به قطر بین 8 تا 11 اینچ (20 تا 28 سانتی متر) هستند که یکی یا هر دوی آنها به یک موتور الکتریکی مجهز شده است که توسط یک پلت فرمی که سوارکار روی آن می ایستد و یک فرمان برای پشتیبانی و فرمان به هم متصل می شود.

استفاده از موتور الکتریکی، دنده ها را غیرضروری می کند و ممکن است از بازیابی انرژی با ترمز احیا کننده پشتیبانی کند. برد و سرعت با توجه به مدل بسیار متفاوت است. یک مرجع محدوده 3 تا 220 کیلومتر (2 تا 137 مایل) و حداکثر سرعت را از 19 تا 120 کیلومتر در ساعت (12 تا 75 مایل در ساعت) نشان می دهد.

در سال 2017، برخی از شرکت های اشتراک دوچرخه مانند Lime و برخی از شرکت های فقط اسکوتر مانند Bird، شروع به ارائه خدمات به اشتراک گذاری اسکوتر برقی بدون داک کردند. این بخش از بازار تحرک خرد در سال 2018 نفوذ زیادی کرد، با تعداد زیادی اسکوتر الکترونیکی بدون اسکله که در شهرهای بزرگ جهان ظاهر می‌شوند،گاهی اوقات در عرضه‌های غیرمجاز و بحث‌برانگیز، مانند سانفرانسیسکو. حوزه های قضایی مختلف قوانین خاص خود را دارند که استفاده از اسکوتر برقی را در جاده های عمومی و پیاده روها تنظیم می کند.

 
پیشنهاد خرید

چرخ و موتور اسکوتر برقی ۶.۵ اینچ

1,900,000 تومان1,790,000 تومانخرید کنید

استفاده از اسکوتر برقی

اسکوتر برقی به انگلیسی

اسکوترهای موتوردار در اجرای قانون، گشت زنی امنیتی و اوقات فراغت استفاده می شوند. سیستم‌های جدید اشتراک‌گذاری سواری، اسکوترهای الکترونیکی را به راحتی در دسترس قرار داده‌اند. آنها در مناطق شهری محبوب هستند و به عنوان جایگزینی برای دوچرخه سواری یا پیاده روی استفاده می شوند. شرکت‌های اشتراک‌گذاری سواری برای اولین بار در سال 2018 شروع به انداختن این اسکوترها در شهرهای بزرگ ایالات متحده کردند، و نیاز به حمل‌ونقل با دسترسی آسان در مسافت‌های کوتاه در بسیاری از شهرها به این معنی است که آنها با شرکت‌های بیشتری که به دنبال پیوستن به بازار هستند، به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند.

محیط زیست

اسکوترهای الکترونیکی و سایر وسایل نقلیه الکتریکی، اگر برای جایگزینی سفر در وسایل نقلیه با موتورهای احتراق داخلی استفاده شوند، پتانسیل کاهش انتشار دی اکسید کربن (CO2) را که عامل گرم شدن کره زمین هستند و سایر آلاینده ها را دارند. مزایای زیست محیطی بالقوه به نحوه استفاده از اسکوترها بستگی دارد: اگر آنها جایگزین سفرهای ماشینی شوند ممکن است مفید باشند،

اما اگر جایگزین سفرهای پیاده روی یا دوچرخه شوند نه. تولید باتری ها به ویژه به منابع نیاز دارد و اغلب بازیافت نمی شوند. Lime تخمین زده است که در سراسر جهان از هر چهار سفر یک سفر با اسکوترهایش جایگزین سفر با ماشین می شود.یک مقاله تحقیقاتی سوئیسی در دسامبر 2021 نشان داد که اسکوترهای الکترونیکی با مالکیت خصوصی تمایل به جایگزینی سفر با ماشین دارند، اما اسکوترهای الکترونیکی اجاره‌ای CO2 بیشتری نسبت به حالت‌های حمل و نقلی که جایگزین کرده‌اند منتشر می‌کنند.

نکات مهم ایمنی

اسکوترهای الکترونیکی یک روش حمل و نقل شخصی جایگزین بالقوه سازگار با محیط زیست هستند که در محیط های شهری و برای مسافت های کوتاه جذابیت دارند. با این حال، آنها از آسیب‌ پذیری‌هایی که کاربران ممکن است در آسیب‌های ترافیکی جاده‌ای مانند مواجهه‌هایی که عابران پیاده و دوچرخه‌ سواران در جاده‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، مواجه شوند، مستثنی نیستند.

به عنوان مثال، اسرائیل بیش از 120000 دوچرخه و اسکوتر الکترونیکی در یک دوره دو ساله وارد کرده است، اما به دلیل زیرساخت های ضعیف دوچرخه سواری، دوچرخه سواران اغلب مجبور به رفتن به پیاده روهای عابر پیاده می شوند و عابران پیاده از خطوط دوچرخه استفاده می کنند و در نتیجه خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند. برخورد ترافیکی. بررسی یادداشت‌های پزشکی در سال 2022 نشان داد که میزان آسیب‌دیدگی ناشی از اسکوترهای الکترونیکی بیشتر شبیه موتورسیکلت‌ها بود تا دوچرخه.

با افزایش در دسترس بودن و تقاضا برای اسکوترهای الکترونیکی، با نسخه های قدرتمندتر که قادر به رسیدن به سرعت 50 مایل در ساعت هستند، تعداد موارد تصادفات رانندگی افزایش یافته است. اسرائیل شاهد افزایش شش برابری تصادفات دوچرخه‌های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی در طول سه سال بود، و چین شاهد افزایش چهار برابری در میزان آسیب‌دیدگی و افزایش شش برابری در میزان مرگ و میر بود.با این حال، شکاف های قابل توجهی در دانش در مورد اقدامات ایمنی و تأثیر اسکوترهای الکترونیکی وجود دارد. یکی از دلایل خاص تصادفات، ناپایداری وسایل نقلیه با چنین چرخ های کوچکی در هنگام برخورد با چاله است.

همانطور که اسکوترهای الکترونیکی در محیط‌های شهری و پرترافیک محبوب‌تر می‌شوند، ایمنی کاربر در کنار سایر خطرات سلامتی برای رانندگان، عابران پیاده، دوچرخه‌ سواران و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر مانند افراد مسن و کودکانی که در جاده مشترک هستند، یک نگرانی بزرگ ایجاد می‌کند. مطالعه‌ای که در چین انجام شد، رفتارهای خطرناک دوچرخه‌ سواران، اسکوترهای الکترونیکی و دوچرخه‌ سواران را در عبور از تقاطع‌های علامت‌دار ارزیابی کرد و سه نوع رفتار مخاطره‌آمیز از جمله توقف فراتر از خط توقف، سوار شدن در خطوط موتور و سوار شدن بر خلاف ترافیک را یافت.

همین مطالعه نشان داد که کسانی که اسکوترهای الکترونیکی سوار می شوند، بیشتر در معرض رفتارهای مخاطره آمیز هستند. به طور خاص، اسکوتر سواران الکترونیکی احتمال بیشتری داشت که در خطوط موتور سوار شوند و برخلاف جریان ترافیک از آن عبور کنند.

گزارش کم به عنوان شکاف های اضافی در دانش مطرح می شود، به عنوان مثال، تصادفات جزئی معمولا کمتر گزارش می شوند و بنابراین در شیوع کلی آسیب اسکوتر الکترونیکی به حساب نمی آیند و شکاف هایی در تحقیقات در مورد آسیب های مربوط به اسکوترهای الکترونیکی وجود دارد. سیستم های اشتراک اسکوتر مانند Lime یا Bird شامل اقدامات احتیاطی ایمنی در خود اسکوترها هستند، مانند: “کلاه ایمنی لازم، مجوز لازم، عدم سواری در پیاده روها، بدون دو سواری، سن بالای 18 سال”.

برنامه‌هایی که برای باز کردن قفل و اجاره اسکوترها استفاده می‌شوند، یادآوری‌های ایمنی نیز دارند و از سواران می‌خواهند هنگام استفاده از آنها قوانین محلی را رعایت کنند. با این حال، این توصیه ها همیشه رعایت نمی شود و تفاوت در قوانین بین شهرها و ایالت ها، مقررات را دشوار می کند.

یک انجمن مصرف کنندگان در بلژیک اسکوترهای الکترونیکی را آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که دوچرخه ارجحیت دارد و مشکلات زیادی در این دستگاه ها از جمله خرابی باتری و ترمز بسیار ضعیف در شرایط مرطوب ذکر کرد.

اسکوترهای الکترونیکی به عنوان اسباب بازی تنظیم می شدند، بدون ملاحظات ایمنی مورد نیاز برای وسایل نقلیه.

هنگامی که اسکوترهای برقی در نروژ معرفی شدند، رسانه ها افزایش بالایی در تصادفات، از جمله چندین مرگ را گزارش کردند.

در بریتانیا از اواخر سال 2021، اسکوترهای الکترونیکی خصوصی نمی توانستند در جاده های عمومی یا پیاده روها استفاده شوند. در طول آزمایشی از اواسط سال 2020 تا اواخر سال 2022، اسکوترهای اجاره ای می توانند در جاده ها، اما نه در مسیرهای پیاده روی، توسط کاربرانی که دارای گواهینامه رانندگی مناسب هستند، استفاده شوند.

در آن زمان اسکوترهای خصوصی به طور گسترده، به طور غیرقانونی، در پیاده روها و جاده ها مورد استفاده قرار می گرفتند. نگرانی‌های ایمنی وجود داشت – تصادفات روروک مخصوص بچه‌ها باعث صدمات بیشتر شبیه موتورسیکلت‌ها می‌شد تا دوچرخه‌های پدال.

منابع:https://en.wikipedia.org/wiki/Motorized_scooter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *